Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
Partit Occitan - Pais Tolosan - Actualitats - Blog - News

Actualitats dèu Partit Occitan dèu Pais Tolosa. Actualités du Partit Occitan du Pais Tolosan

Lo Partit Occitan condemna la censura de l’estatut d’autonomia de Catalonha

Publié le 4 Juillet 2010 par Partit Occitan Pais Tolosan in Comunicats - Communiqués

http://www.somunanacio.cat/docroot/somunanacio/imgs/banner/somunanacio-header.jpg

logopoc.gifLo Partit Occitan condemna la censura de l’estatut d’autonomia de Catalonha


Quate ans après son adopcion per referéndum, lo tribunau constitucionau espanhòu qu'a anullat aqueste dimars 29 de junh, 14 deus 200 articles de l'estatut d’autonomia de la Catalonha. Lo mot de nacion catalana qu'estó jutjat incompatible dab « l’unitat indissoluble de la nacion espanhòla ». D’autes punts qu'estón criticats com lo caractèr « preferenciau » de la lenga catalana dens los mèdias e l’administracion, e tanben l’autonomia judiciari e fiscau.
 
La sentencii deu tribunau constitucionau pausa la question deu rotle democratic d'aqueth tribunau e de la representativitat deus jutges. L'estatut d’autonomia qu'estó votat par los parlaments catalans e espanhòus, puish aprovat per referéndum deus ciutadans de la comunautat en 2006. La decision deus jutges que va contre la volentat de las populacions e deus besonhs d’emancipacion de las regions dens l'encastre europèu, e ne dèisha a Catalonha que la causida de l'independéncia entà existir.
 
En reaccion, la Partit Occitan qu'apèra a manifestar lo 10 de juilhèt 2010 a 6h deu vrespe à Barcelona  dab tot lo pople catalan. L’estat espanhòu qu'a d'espiar davant e bastir una organizacion federada, respectuosa de la soa diversitat, meilèu que de's travar sus principis d’indivisibilitat e de's hicar en dehòra de las evolucions institucionaus necessaris tà la democracia en Euròpa.

Guilhem Latruvèrsa, pòrte paraula deu Partit Occitan

 

 

logopoc.gif

Le Partit Occitan condamne la censure du statut d’autonomie de la Catalogne


Quatre ans après son adoption par référendum, le tribunal constitutionnel espagnol a annulé ce mardi 29 juin, 14 des 200 articles du statut d’autonomie de la Catalogne. En ligne de mire, le terme de nation catalane, incompatible avec « l’unité indissoluble de la nation espagnole ». D’autres points sont également retoqués comme le caractère « préférentiel » de la langue catalane dans les médias et l’administration, ainsi que l’autonomie judiciaire et fiscale.

La sentence du tribunal constitutionnel pose la question du rôle démocratique de cette instance et de la représentativité des juges. Le statut d’autonomie a été voté par les parlements catalans et espagnols, puis approuvé par référendum par les citoyens de la communauté en 2006. La décision des juges va à l’encontre du souhait des populations et des besoins d’émancipation des régions dans le cadre européen, en ne laissant à la Catalogne que le choix de l’indépendance pour exister.

En réaction, le Partit Occitan appelle à manifester le 10 juillet 2010 à 18h à Barcelona  avec l’ensemble du peuple catalan. L’état espagnol doit regarder devant et parvenir à une organisation fédérale, respectueuse de sa diversité, plutôt que de s’arc-bouter sur des principes d’indivisibilité et se mettre hors jeu des évolutions institutionnelles nécessaires pour la démocratie en Europe.

Guilhem Latrubesse, porte parole du Partit Occitan


Commenter cet article