Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
Partit Occitan - Pais Tolosan - Actualitats - Blog - News

Actualitats dèu Partit Occitan dèu Pais Tolosa. Actualités du Partit Occitan du Pais Tolosan

Granmerces per la mobilisacion Catalana - Occitana

Publié le 15 Juillet 2010 par Partit Occitan Pais Tolosan in Comunicats - Communiqués

           Lo Partit Occitan que merceja totas e tots, militants, simpatizants, amics de las causas occitanas e catalanas, o de las problematicas autonomistas, qui estón presents en seguida de l’aperet de sostien a la protèsta de Barcelona contre l’anullacion de 14 deus 200 articles deu navèth estatut d’autonomia de la Catalonha, en s’amassar au medeish moment de cap au Consulat d’Espanha a Tolosa.

            Aqueste aplec, l’unic organizat en França en mei de la passa-carrèra de Barcelona, que estó l'escadença de brembar la solidaritat entre occitans e catalans rapòrt a de problematicas identicas, quin que sia lo costat de la termièra. En fèit, çò que se passa en Espanha, qu’ei a diser la remesa en causa per los jutges deu tribunau Constitucionau de las decisions purmèras deus poblants catalans com deus besonhs d’emancipacion de las regions en l’encastre europèu, per tornar prenèr los mots de noste comunicat de sostien, qu’ei la situacion en França era-medeisha que’ns cau considerar.

            Pr’amor l’Estat francés, en l’encastre de la reforma territoriau discutida desempuish la fin de l’an passat, qu’ensaja tanben d’esmudir lo pauc qu’avem ganhat mercés a la descentralizacion, que damora uei l’unic biaish de deishar vivèr los nostes territòris, d’exprimir e de har vivèr la nosta identitat culturau. L'Estat francés que’s trobar atau cauçat peu son vesin espanhòu qu’ensaja d’esmudir las libertats individuaus en las soas autonomias.

            Lo 10 de julh passat, mercés au noste acamp, qu’avem marcat simbolicament la nosta estacadura a l’expression democratica deu pòble catalan per la soa reconeishença de la soa identitat. Qu’ei a l'encòp per nosautes, occitans, un rebrembe que n’i a pas que l’engatjament politic entà s’opausar a las politicas centralistas deus partits jacobins de França. Qu’ei çò que devem guardar au cap entà’ns har bolegar e avançar en los mes e annadas a viéner. Que comptam sus vosautes entà escàder-s'i.

Laurenç Gosset
President deu Partit Occitan Miedjorn-Pireneus
Contacte : oc.laurenc@yahoo.fr
 


            Le Partit Occitan remercie toutes celles et ceux, militants, sympathisants, amis des causes occitanes et catalanes, des revendications autonomistes en général, qui ont répondu présent à son appel de soutien à la manifestation de Barcelone contre l’annulation de 14 articles du nouveau statut d’autonomie de la Catalogne, en se rassemblant au même moment devant le Consulat d’Espagne à Toulouse.

            Ce rassemblement toulousain, le seul organisé en France en marge de la manifestation officielle de Barcelone, a été l’occasion de rappeler la solidarité entre les causes occitanes et catalanes face à des problématiques communes par-delà les frontières étatiques. Au-delà de la problématique espagnole, où un Etat à travers la décision des juges du tribunal constitutionnel, va manifestement à l’encontre du souhait des populations et des besoins d’émancipation des régions dans le cadre européen, pour reprendre les termes de notre communiqué, c’est également la situation en France même qui est mise à l’index.

            En effet, l’Etat français, à travers la réforme territoriale discutée depuis plusieurs mois, malmène le peu des acquis de la décentralisation, seule voie raisonnable bien que minimaliste, d’expression de nos territoires, de nos intégrités culturelles. Il ne peut être qu’encouragé dans cette démarche par un Etat voisin cherchant à rogner les libertés individuelles dans ses autonomies.

            Le 10 juillet dernier, par notre rassemblement, nous avons marqué symboliquement notre attachement à l’expression démocratique pour la reconnaissance de son identité du peuple catalan. C’est également pour nous, Occitans, un rappel que l’engagement politique est plus que jamais nécessaire pour s’opposer aux politiques centralistes des partis jacobins français. C’est cet état d’esprit qui doit nous animer dans les mois et années à venir. Nous comptons sur vous tous pour y parvenir.

Laurenç Gosset
President Partit Occitan Midi-Pyrénées
Contacte : oc.laurenc@yahoo.fr

Commenter cet article