Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
Partit Occitan - Pais Tolosan - Actualitats - Blog - News

Actualitats dèu Partit Occitan dèu Pais Tolosa. Actualités du Partit Occitan du Pais Tolosan

Ensenhament de l’occitan : a quand una convencion per Garona-Nauta ?

Publié le 25 Octobre 2010 par Partit Occitan Pais Tolosan in Comunicats - Communiqués

logopoc.gifEnsenhament de l’occitan : a quand una convencion per Garona-Nauta ?

 

Desempuish la rentrada, lo Tarn qu'ei lo purmèr departament occitan a botar en òbra una convencion de desvolopament de l'ensenhament bilingüe francés-occitan dab l’objectiu d'obrir duas seccions bilinguas per an en primari e de generalisar la sensibilizacion en primari e au collègi. Desempuish la lei Fillon, l'Estat demanda que las collectivitats definissin, dab lo rectorat, l'ensenhament de l’occitan. Atau la region Mieidia-Pirenèus e la vila de Tolosa que signèn una convencion dab lo rectorat (fin 2009 e mitat 2010).

En Garona-Hauta, l'obertura de sites bilingües n'ei pas sufisenta : 1 sol site cada 4 ans, mercés a la volontat de las municipalitats (Tolosa e Sent Lis). Totun, l’interès deu bilingüisme francés - occitan qu'ei reconegut tà l’aprentissatge deus escolans e apreciat peus parents. De mei, la promocion de l’occitan qu'ajuda la valorizacion deu territòri e de la soa cultura, tot en bastir uei la politica d'aliança dab la vila e la region.

Lo Partit Occitan País Tolosan desira que lo conselh generau miie ua politica lingüistica dab los autes en signar una convencion de l’ensenhament en occitan. Las competéncias actuaus deu departament hèn qu’ei un actor important de la transmission dens l'encastre de la Proteccion mairau infantila (PMI) o deus ostaus de retiradas. La nominacion d’un(a) elegit(da) referent(a) sus las questions occitanas qu'ei indispensable tà escader un tau projècte.

Laurenç GOSSET tau burèu deu Partit Occitan País Tolosan


logopoc.gifEnseignement de l’occitan : à quand une convention pour la Haute-Garonne ?

 

Depuis la rentrée, le Tarn est le premier département occitan à mettre en œuvre une convention de développement de l'enseignement bilingue français-occitan avec pour objectif d’ouvrir deux sections bilingues par an en primaire et la généralisation de la sensibilisation en primaire et au collège. Depuis la loi Fillon, l'Etat demande que les collectivités définissent avec le rectorat, l'enseignement de l’occitan. C'est ainsi que la région Midi-Pyrénées et la ville de Toulouse ont signé une convention avec le rectorat (fin 2009 et mi-2010).

En Haute-Garonne, l’ouverture de sites bilingues est insuffisant : 1 seul site tous les 4 ans et par la seule volonté des municipalités (Toulouse et Saint-Lys). Cependant, les vertus du bilinguisme français - occitan sont reconnues pour l’apprentissage des élèves et appréciées par les parents. De plus, la promotion de l’occitan participe à la valorisation du territoire et de sa culture, tout en s’inscrivant aujourd’hui dans une politique partenariale avec la ville et la région.

Le Partit Occitan Pais Tolosan souhaite que le conseil général rejoigne cette démarche de politique linguistique en signant une convention de l’enseignement en occitan. Les compétences actuelles du département en font également un acteur clé de la transmission dans le cadre de la Protection maternelle infantile (PMI) ou des maisons de retraite. La nomination d’un(e) élu(e) référent(e) sur les questions occitanes est indispensable pour mener à bien un tel projet.

Laurent GOSSET pour le bureau du Partit Occitan País Tolosan

Commenter cet article