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Actualitats dèu Partit Occitan dèu Pais Tolosa. Actualités du Partit Occitan du Pais Tolosan

Crisi deu petròli : cap a un auta desvelopament ?

Publié le 2 Novembre 2007 par Partit Occitan Pais Tolosan in Comunicats - Communiqués

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Flambée du pétrole : vers un grand contournement pour rien ?


Depuis plusieurs jours, le cours du baril ne cesse d’augmenter. Dans le budget des ménages, la part des transports (15-20%) dépasse définitivement les dépenses d’alimentation pour venir talonner ce qui pèse toujours le plus lourd : le logement. De nombreux secteurs d’activités sont également directement touchés par cette augmentation - pêcheurs, agriculteurs, routiers, - de quoi entraîner des hausses de tarifs en cascade.

Au delà d’un système de taxation à  revoir, il s’agit de privilégier des solutions durables plutôt que des arrangements sectoriels limités dans le temps. Le transfert du flux routier vers d’autres modes de déplacement plus écologiques reste la clé pour anticiper la crise de « l’or noir ». Sur le plan local, la région Midi-Pyrénées reste à la traîne quand à son offre de TER. Sur 2000-2006, l’investissement a été de 10% pour le rail contre 90% pour la route. Si le dernier sursaut pour la modernisation du réseau ferré est ambitieux (Plan Rail) pour pallier le désengagement de l'état, il risque d’être encore insuffisant pour acheminer les trois salariés sur quatre qui travaillent hors de leur commune de résidence.

Conjointement à la région, les municipalités doivent fortement investir sur les transports en commun et les modes de déplacements doux pour les dessertes locales : la moitié des salariés travaillent à moins de 8 kilomètres de chez eux. Cette politique volontariste doit être couplée à un développement de l’économie de proximité permettant de limiter les flux de personnes et de marchandises. Une telle démarche visionnaire permettra de placer le débat sur le grand contournement de Toulouse au rang des voies sans issues pour une région résolument tournée vers l’avenir.

Guilhem Latrubesse, porte parole du Partit Occitan Pais Tolosan


Fa qualques jorns que lo cors del barricat de petròli arresta pas de pujar. Dins los budgèts familhals la part dels carrèges (que representa 15 a 20 % de la totalitat) trespassa definitivament las depensas d’alimentacion per venir talonar çò que còsta longamai lo pus car : lo lotjament. Mantunes autres sectors d’activitats son atanben directament tocats per aquesta augmentacion, tal coma la pesca o l’agricultura. De qué entraïnar, automaticament e en cascadas, una pujada de las tarifas a la consomacion.

Al delà d’un sistèma de taussacion a tornar véser, se tracha ara de privilegiar d’unas solucions duradissas puslèu que d’arrengaments sectorials limitats dins lo temps. Lo transferiment dels fuxes rotièrs cap a d’autres mòdes de desplaçaments mai ecologiques demòra la clau per anticipar la crisi de l’ « aur negre ». Sul plan local, la Region Centroccitana demòra a la trigòssa per çò que tòca a son ofrida en Traïns Exprèsses Regionals (TER). Per la temporada 2000-2006, l’investiment es estat de 10 % pel ralh, contra 90 % per la rota. Se lo darrièr tressaut per la modernisacion del ret ferroviari (Plan ralh) es ambiciós per palliar lo desengatjament de l’Estat, risca pasmens d’èsser encara insufisent per agandir los tres salariats subre quatre que trabalhan fòra de lor comuna de residéncia.

Conjuntament a la Region, las municipalitats devon atanben investir bravament dins los carreges en comun per assegurar convenablament las dessèrtas localas. D’efièch, la mitat dels salariats trabalhan a mens de uèit quilomestres de lor domicili. Aquesta politica volontarista deu èsser acoblada e un desvolopament de l’economia de proximitat permetent atal de limitar los fluxes de las personas e de las merças. Una tala demarcha visionària permetrà de plaçar lo debacte subre lo grand contornament de Tolosa (que concernís l’oèst de nòstra conmarca) al reng de las vias sens eissidas per una region resolgudament virada cap a l’avenidor.

 
Comunicat en comun dab lo Comitat de l'Albigès
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